In een mum van tijd schakelden we in Corona-tijden een aantal versnellingen hoger en wat enkele maanden geleden nog ondenkbaar was, werd ondertussen realiteit…. we leren en communiceren digitaal en online. En ook nu primeert natuurlijk een kwaliteitsvolle onderwijsaanpak voor iedereen, met de nodige zorg ook voor het welbevinden en het welzijn van elke leerling, elke leraar en elke ouder. Hoe begeester je als leraar je leerlingen vanop afstand? Hoe zorg je ervoor dat al je leerlingen mee zijn? Hoe word je hun digitale coach en mentor? Want jongeren zijn misschien wel ‘social digital natives’ maar daarom nog niet ‘learning digital natives’! Pieter deelt in deze lezing waardevolle tips voor leerlingen, ouders, leraren en schoolleiders om krachtig te leren in een digitaal-ondersteunde wereld. Tips die vanuit zijn jarenlange eigen onderwijskundige expertise komen maar ook vanuit wetenschappelijk onderzoek. Succesvolle scholen ervaren verder dat leraren mekaar opzoeken en teams vormen om samen oordeelkundig aan hun kernopdracht te werken : een kwaliteitsvolle (digitale) onderwijspraktijk. Hoe neem je dan lerarenteams mee in EdTech en digitale transformaties? Hoe ondersteun je als schoolleider je lerarenteams hierbij?