In het boek “Wijze Lessen – Digitale Didactiek” beschrijven Wouter Buelens, Mitte Schroeven, Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen en Paul A. Kirschner de kansen en aandachtspunten van de inzet van educatieve technologie (EdTech) in de klas. Het boek is complementair aan “Wijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek” en kent een gelijkaardige opbouw. In het eerste deel staan we stil bij een aantal digitale (r)evoluties die (nog niet) hebben plaatsgevonden, van de fonograaf tot de iPadscholen. In deel 2 beschrijven we algemene wetenschappelijke inzichten over de rol van technologie in de klas, gaande van hartverscheurende keuzes tussen scherm of papier, misvattingen over de ‘multitaskende digital natives’, en de risico’s van door EdTech veroorzaakte afleiding. Deze inzichten vormen de basis voor de twaalf bouwstenen in het derde deel, waarin wetenschappelijk onderbouwde didactische principes beschreven worden over hoe EdTech een meerwaarde kan betekenen voor je les en school.
Boek “Wijze lessen – Digitale Didactiek” komt eraan!
Na een lange periode van blijde verwachting heeft onze arbeid intussen het manuscript “Wijze Lessen – Digitale Didactiek” gebaard.
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Contactinformatie
Stuur ons een bericht
- 2000,
- Antwerpen,
- Belgium