SETT CONNECT
Programma
Ontdek alle lezingen voor Sett Connect

Hoe organiseer je onderwijsinnovatie? Lessen uit LAB
Kristien Bruggeman
In 2017 richtte onderwijswetenschapper Kristien Bruggeman LAB op, een innoverende school die drie jaar later zijn succes al meer dan heeft bewezen. Maar wat is nu de sleutel tot onderwijsinnovatie? Welke aandachtspunten zijn er wanneer je ervoor kiest je onderwijs radicaal anders te organiseren? Lees meer
Differentiatie in de klas: een luxe of een noodzaak?
Katrien Struyven
Leerverschillen zijn inherent aan elke klaspraktijk. Om positief om te gaan met deze verschillen binnen de klas biedt binnenklasdifferentiatie kansen. In deze presentatie wordt ingegaan op de verschillen tussen leerlingen die er echt toe doen, de signalen die je alert moeten maken en nog veel meer!
Essentiële condities om als school de digisprong te maken
Ruben Vanderlinde
Iedereen kent ondertussen het Digisprong plan dat de Vlaamse overheid in 2019 aankondigde. Maar hoe breng je dit plan concreet in de praktijk op jouw school? En hoe zorg je ervoor dat je investeringen ondersteund zijn door de nodige visie? Ruben Vanderlinde springt met je mee in deze sessie!


Ontdek het Minecraft Learning Lab!
Steven Ronsijn & Kelly Braekman
Minecraft Learning Lab Gent is gehuisvest in een eigen schoolgebouw opgedeeld in zes didactische zones en herbergt de leerlingen van 1A ICT en 1A Ondernemen van het Sint-Lievenscollege. Ze focussen op toepassingsgericht onderwijs met een digitale focus en versterking in de basisvorming (Nederlands, Frans en wiskunde) en zetten in op een uitgebreide studie voor en na de lesuren in een gamified leeromgeving. In samenwerking met Microsoft
Groeien in executieve functies. Hoe? Zo!
Catherine Malfait
Executieve functies, wat zijn dat juist? En hoe kan ik deze herkennen bij mijn leerlingen en mezelf? Catherine Malfait geeft je in deze lezing handige tips & tricks om hiermee zelf aan de slag te gaan in jouw les, en zelfsturing een plek te geven in jouw klaslokaal! Ontdek het hele verhaal


Innovatieve technologie (VR, 360, …) inzetten op de klasvloer: zin of onzin?
Steven Hendrickx & Lars Van den Put
VR en 360 technologie vinden stilaan hun ingang in het onderwijs. Hoever staat deze technologie en biedt dit momenteel reeds een meerwaarde? In welke leergebieden kan deze technologie het pedagogische proces ondersteunen? Ontdek deze lezing alvast virtueel!
De leer-kracht van een digitale methode
Jan Depraetere
Elke leerling een laptop in het secundair onderwijs. Hoe zet je die nu in om de grootste meerwaarde te creëren? Personaliseerbare leertrajecten, interactieve & activerende oefeningen, onderzoekend & ontdekkend leren, lesvideo’s, learning analytics, en dat alles in een evenwichtige aanpak tussen offline en online. In samenwerking met Signpost en Digitale Methode.


Hoe als schoolleider een proces van digitale transformatie (co-)creëren?
Veerle Scheirs
Het digitaliseren van een school vraagt echter meer dan het aanbieden van online lessen of een laptop in de klas. Maar wat zijn de belangrijkste randvoorwaarden voor een succesvolle digitale transformatie? Veerle Scheirs vertelt je er graag alles over op Sett Connect! Neem alvast een kijkje
STEAM-challenges in 1e, 2de en 3de graad lager onderwijs.
Kevin Bostoen
In deze workshop maak je kennis met verschillende STEAM-tools voor het lager onderwijs. Alle tools zijn makkelijk inzetbaar in de klas, en zorgen ervoor dat je leerlingen enthousiast aan de slag kunnen met STEAM! Ik kan wel een challenge gebruiken


Werk maken van een circulair ICT-beleid
Niel Van Meeuwen & Didier Appels
Met een goed doordacht ICT-beleid kan elke school een bijdrage leveren aan een duurzame economie. ICT-apparatuur is een ingewikkelde productgroep om circulair in te kopen, omdat de keten lang en complex is. En toch zijn er heel wat kansen om op een doordachte manier circulaire principes in uw ICT-beleid te verwerken. In samenwerking met The Rent Company Belgium.