Kleppen dicht! Effectief leren en lesgeven met ICT
Er is veel evidentie dat ICT leren en lesgeven efficiënter, effectiever en betekenisvoller kan maken. En dat is misschien waar, maar tegelijkertijd is het niet de ICT alleen die daarvoor
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
Er is veel evidentie dat ICT leren en lesgeven efficiënter, effectiever en betekenisvoller kan maken. En dat is misschien waar, maar tegelijkertijd is het niet de ICT alleen die daarvoor
In een werelddeel dat alles in vraag stelt en vaak polariseert, groeit een generatie jonge tieners op in heel diverse gezinsvormen. In een staalkaart van de wereldbevolking, in een bad
Durf je artificiële intelligentie gebruiken in je klas? En waarom zou je dat doen? Schiet de technologie onze onderwijsdoelen niet voorbij? Met deze en vele ander vragen verkennen we de
Deze lezing wordt in het Engels gegeven. This session will focus on the book ‘How Learning Happens’ co-authored by Paul Kirschner which examines over 30 seminal findings from the field
In het moderne onderwijslandschap is AI niet meer weg te denken. Deze technologie biedt zowel enorme kansen als significante uitdagingen. AI kan innovatieve benaderingen voor toetsing mogelijk maken, maar roept
In de onderwijsactualiteit is de rol van kennis prominent. Het leidmotief luidt: hoe meer relevante voorkennis je bezit over een onderwerp, hoe beter je nieuwe dingen leert binnen dat domein.
In deze keynote van Barend Last staat de impact van AI op het onderwijs centraal. Barend gaat in op de beleidsmatige kant: hoe zorg je ervoor dat AI een zegen
Is dit voor een cijfer? Moeten we dit kennen? Gaat u dit vragen op het proefwerk? Deze vragen worden door leerlingen veel gesteld. Toetsen zijn vaak nog de stok achter
Meer en meer maken digitale toestellen en tools deel uit van de dagelijkse klaspraktijk. Voor veel leerkrachten is dit even zoeken: het aanbod aan tools is immens en je hebt
School gaat niet over schoolse leren maar over het leren voor het leven. Hoe kan je je lessen zodanig geven dat ze voor jongeren en kinderen betekenis krijgen voor hun
Hoe kun je als school kiezen voor talent? Door elke leraar in te zetten vanuit zijn of haar talent. Dat is het allerbeste vertrekpunt als je ook wilt inzetten op
Good behavior is the beginning of good learning. All students deserve classrooms where it is quiet and safe, and where everyone treats each other with dignity. It is one of
De woorden: “Als een school wordt afgebroken, maar de rationaliteit waaruit ze is voortgekomen blijft bestaan dan zal die rationaliteit gewoon een volgende, gelijkaardige school voortbrengen. Als een revolutie een
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!