Samen school maken

Onderwijs verandert. Samen maken we het verschil.

Of je nu directeur, ICT-coördinator of leerkracht bent – op Sett Mechelen 2026 ontdek je de nieuwste ideeën, tools en praktijken om leren sterker, inclusiever en meer toekomstgericht te maken.

Sett biedt inspiratie die je meteen kan meenemen naar jouw klas of school. Twee dagen lang brengen we onderwijsprofessionals samen om elkaar te inspireren, versterken en uitdagen. Hier vind je collega’s die hetzelfde pad bewandelen, en concrete handvatten om het verschil te maken in jouw team, klas of schoolorganisatie.

Ontdek Sett door de ogen van een collega

De vier ambassadeurs van Sett tonen hoe veelzijdig onderwijs is. Ze delen hun drijfveren, uitdagingen en inspiratie – en helpen jou om het meeste uit je bezoek aan Sett te halen.

Vier gezichten, één missie: onderwijs inspireren.

Wouter Willems – Directeur GO! BS De Spiegel Leest

De directeur als toekomstmaker
Wouter zoekt manieren om met beperkte middelen groots te dromen en zijn school klaar te maken voor de toekomst.

“Onderwijs vernieuwen doe je niet alleen. Sett toont hoe je visie en daadkracht kan verbinden met de praktijk.”

Line Vanhauwere – Pedagogisch ICT-coördinator & leerkracht Frans (RHIZO Kortrijk)

De brug tussen technologie en klaspraktijk
Line combineert haar liefde voor taal met een passie voor innovatie. Ze laat zien hoe technologie pas echt waarde krijgt als ze leren versterkt.

“Technologie is geen doel op zich. Het is een hefboom om onderwijs beter te maken.”

Armani Heirweg – Kleuterleerkracht OLV-college Antwerpen

De juf die verwondering laat groeien
Armani laat zien hoe kleine stappen grote sprongen kunnen worden. Ze werkt met spel, creativiteit en vertrouwen om elk kind te laten bloeien.

“Kinderen kunnen veel meer dan wij soms denken, als je ze maar vertrouwen en structuur geeft.”

Kaat Govaert – Leerkracht GASV BuSO De Karwij Lokeren

De leraar die talent en veerkracht zichtbaar maakt
Kaat begeleidt jongeren in het buitengewoon onderwijs richting zelfstandigheid en zelfvertrouwen. Ze bewijst dat welbevinden de basis is van elke leerstap.

“Welbevinden komt eerst. Als het hoofd niet rustig is, kan een leerling niet leren.”