25 & 26 februari 2026 : Nekkerhal Mechelen

Evidence-informed wiskundeonderwijs: onderzoek én praktijk

Evidence-informed lesgeven is momenteel een belangrijk thema in onderwijsland. Maar hoe vertaal je inzichten uit onderzoek naar de realiteit van de klas? En hoe combineer je dat met je eigen ervaring als leraar? Als kritische liefhebber pleit Els voor een aanpak waarin degelijk onderwijsonderzoek en de ervaringskennis van leraren elkaar versterken. In haar eigen wiskundelessen experimenteerde ze de afgelopen jaren voorzichtig met kleine, haalbare didactische aanpassingen – zonder dat dit leidde tot extra werkdruk. Het resultaat is beter onderwijs voor haar leerlingen. Tijdens deze lezing neemt ze je mee in haar zoektocht. Welke aanpassingen heeft ze gedaan, en waarom juist die? Wat werkte voor haar goed in de praktijk en wat niet? Welke effecten zag ze op de prestaties van haar leerlingen? En: waar liggen nog kansen voor verbetering? Je gaat naar huis met concrete praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor de wiskundeles, stevig verankerd in onderwijsonderzoek.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs

NIEUW: de Sett app!

We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett! 

Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!