Canva.com voor beginners
In deze 2,5 uur durende workshop leer je hoe je Canva op een eenvoudige manier kunt gebruiken om visueel aantrekkelijke lesmaterialen te maken. We leggen stap voor stap uit hoe
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
26 & 27 februari 2025 : Nekkerhal Mechelen
In deze 2,5 uur durende workshop leer je hoe je Canva op een eenvoudige manier kunt gebruiken om visueel aantrekkelijke lesmaterialen te maken. We leggen stap voor stap uit hoe
Wellicht ken je de apps Kami en Quizalize nog niet zo goed? Kami en Quizalize zijn 2 krachtige apps die je onderwijsproces en het leerproces van je leerlingen kunnen versterken
Leerkrachten krijgen in deze workshop een toolbox aangereikt die gebaseerd is op het DigCompEdu-kader. Deze toolbox helpt je om je digitale vaardigheden te verbeteren, zodat je die op jouw beurt
In deze sessie leg ik de achtergrond uit van Microsoft Copilot met daarachter een Large Language Model en Semantic Search. Met Copilot Studio gaan wij een eigen Copilot chatbot maken.
Wil je mediawijze thema’s op een makkelijke en ludieke manier bespreekbaar maken in je klas? Ben je opzoek naar lesmateriaal en activiteiten over mediawijze thema’s? In deze workshop maak je
Leerversnellers: hulpmiddelen voor jouw leerlingen.Microsoft 365-oplossingen voor het onderwijs kunnen jouw leerlingen helpen een inhaalslag te maken, bij te blijven en verder te komen.Met deze krachtige hulpmiddelen kunnen jouw leerlingen
Maak kennis met de maaktool H5P die Kenniscentrum Digisprong gratis beschikbaar stelt. Met behulp van deze open-source-tool maak je op een éénvoudige manier je eigen digitale oefeningen. Met H5P kan
Er is veel evidentie dat ICT leren en lesgeven efficiënter, effectiever en betekenisvoller kan maken. En dat is misschien waar, maar tegelijkertijd is het niet de ICT alleen die daarvoor
Tijdens deze lezing wakker ik de urgentie aan om in een mediarijke wereld mediarijk les te geven. Niemand heeft goed leren werken met digitaal werkgereedschap. Dat kan niet. Daarnaast valt
Durf je artificiële intelligentie gebruiken in je klas? En waarom zou je dat doen? Schiet de technologie onze onderwijsdoelen niet voorbij? Met deze en vele ander vragen verkennen we de
Voor LO Escaperooms zijn hot, ze schieten als paddestoelen in elke stad uit de grond. Maar het is helemaal niet zo moeilijk om zelf in de klas of in en
Voor iedereen VRT maakt als openbare omroep maatschappelijk relevant materiaal dat kan ingezet worden in de klas. Educatief materiaal zoals KLAAR en EDUbox wordt zelfs specifiek gemaakt voor het secundair
Voor iedereen In deze lezing toont Natalie de nieuwste AI-toepassingen in Canva: Magic Erase, Magic Edit, Image Generator van Canva, Magic Design. Genereer zo zelf nieuwe afbeeldingen en pas ze
Voor KO, LO, SO & VO Maak kennis met de maaktool H5P die Kenniscentrum Digisprong gratis beschikbaar stelt. Met behulp van deze open-source-tool maak je op een éénvoudige manier je
Microsoft Leerversnellers: hulpmiddelen voor leerlingen.Microsoft 365-oplossingen voor het onderwijs kunnen leerlingen helpen een inhaalslag te maken, bij te blijven en verder te komen.Leescoach, leesvoortgang en Reflect komen aan bod.
Deze interactieve workshop van 90 minuten is gericht aan leerkrachten en ICT verantwoordelijken uit het basis- en secundair onderwijs. We starten met een overzicht van Google for Education’s visie over
Feedback en evaluatie zijn twee zaken die behoorlijk wat tijd in beslag kunnen nemen voor ons leerkrachten, daarom wordt in deze sessie getoond hoe je met behulp van bijvoorbeeld BookWidgets
Deze interactieve workshop van 150 minuten is gericht aan leerkrachten en ICT verantwoordelijken uit het basis- en secundair onderwijs. We starten met een kort algemeen overzicht van de verschillende Google
Deel1: Deze lezing laat je ontdekken hoe je digitaal differentiatie kunt toepassen met BookWidgets. Het begeleidt je stap voor stap door de verscheidenheid aan oefeningen en functies in BookWidgets waarmee
Digitaliseer je kleuterklas met makkelijke en toegankelijke tools.
Ontdek de kracht van technologie voor betere feedback en formatieve evaluatie. Deze lezing biedt inzicht in digitale didactiek en hoe technologie feedback binnen het leerproces kan versterken. Wat kun je
Corona leerde ons lesgeven op een andere manier. Na Corona zetten we al onze leerlingen weer in de klas, gedaan met online werken. Bij blended leren is de student verantwoordelijk
Naast infrastructurele, financiële, materiële en professionaliserende luik is het pedagogisch luik cruciaal om onder de loep te nemen met het ganse schoolteam.Je kan je blik focussen op het gebruik van
Meer en meer maken digitale toestellen en tools deel uit van de dagelijkse klaspraktijk. Voor veel leerkrachten is dit even zoeken: het aanbod aan tools is immens en je hebt
“Neen, jongeren zijn niet lui! Ze kunnen zoveel! Daag hen uit!”Tijdens deze lezing zal je te weten komen hoe je samen met de klas begint aan een “project”. Je ontdekt
Welbevinden en betrokkenheid zijn voorwaarden om tot leren te komen (Laevers, 2015).Schoolsucces en ambitie leiden tot een hoger welbevinden (Hargreaves & Shirley, 2018).De lat voor iedereen hoog leggen zowel op
In een school worden heel veel verschillende ICT-toepassingen gebruikt. Als directie en schoolbeleid is het onmogelijk om op al deze tools in te zetten en ondersteuning te voorzien. Als leerkracht
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!