25 & 26 februari 2026 : Nekkerhal Mechelen

Feedback in de klas: Verborgen leerkansen

Uren spenderen aan feedback geven, maar vervolgens merken dat leerlingen er weinig mee doen? Ontdek in deze lezing hoe het anders kan. Feedback als wezenlijk onderdeel van je lesaanpak met als centrale vraag: ‘Wat doet leerlingen leren?’ Twee thema’s uit het boek ‘Feedback in de klas: verborgen leerkansen’ komen aan bod:

– Heldere kwaliteitsverwachtingen: “Wat is er nodig om voldoende, goed of uitstekend te scoren?” Hoe complexer de taak, hoe moeilijker om dit duidelijk te maken. Rubrics en criterialijsten kunnen helpen, maar leerlingen lijken ze vaak anders te interpreteren dan je bedoelt. Nochtans, wanneer de kwaliteitsverwachtingen niet duidelijk zijn, schiet feedback zijn doel voorbij.

– Feedback als startpunt: Feedback komt vaak pas op het einde van een leerproces. Feedback is dan eenrichtingsverkeer en het proces stopt zodra de feedback gegeven is. Kortom, de leraar werkt hard, maar leerkansen voor de leerling worden gemist.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

*KO = kleuteronderwijs; LO = lager onderwijs; SO = secundair onderwijs; HO = hoger onderwijs; VO = volwassenenonderwijs; BULO / BUSO = buitengewoon onderwijs

NIEUW: de Sett app!

We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett! 

Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!