Klas in rust, van schoolroutines tot crisisaanpak
Rust op school: waar begin je? In deze lezing nemen we je mee doorheen alle plekken op school waar je orde en rust kan creëren of waardoor het niet mogelijk
25 & 26 februari 2026 : Nekkerhal Mechelen
25 & 26 februari 2026 : Nekkerhal Mechelen
Rust op school: waar begin je? In deze lezing nemen we je mee doorheen alle plekken op school waar je orde en rust kan creëren of waardoor het niet mogelijk
Scholen slagen er doorgaans goed in om leerlingen te laten leren, maar het eigen leerproces als organisatie blijft vaak onderbelicht. Terwijl het collectieve leren net cruciaal is om de complexe
Uren spenderen aan feedback geven, maar vervolgens merken dat leerlingen er weinig mee doen? Ontdek in deze lezing hoe het anders kan. Feedback als wezenlijk onderdeel van je lesaanpak met
Generatieve AI (zoals ChatGPT, Gemini, enz.) heeft op korte tijd zijn weg gevonden naar de klaspraktijk. Leerkrachten én leerlingen experimenteren volop met deze technologie. Maar hoe zet je deze krachtige
Onderwijs stuurt naar meer eigen lesmateriaal en een kennisrijk curriculum. Hoe bouw je met AI-hefbomen aan cursusmateriaal, voorbij de prompts? In deze lezing zie je de belangrijkste didactische principes vorm
Ons leerlingenpubliek wordt steeds diverser, de zorgnoden steeds groter. Kinderen met uiteenlopende labeltjes, achtergronden, thuissituaties, talenten en noden: ze zitten samen in één overvolle klas. Hoe bied je hen kwaliteitsvol
In deze lezing laat Joris Vlieghe, professor en docent aan de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van KU Leuven zien dat leraarschap in de eerste plaats een manier van leven
Ontdek hoe artificiële intelligentie jouw werk als leerkracht lager onderwijs makkelijker én creatiever maakt. In deze hands-on nascholing leer je hoe je in een klik aangepast beeldmateriaal maakt, automatisch oefeningen
Van de leraren wordt verwacht dat zij digitale technologie op een effectieve wijze inzetten in hun onderwijspraktijk. Maar hoe doe je dat in een tijdperk waarin de technologische innovaties haast
Het (bege)leiden van scholen is bijzonder complex geworden. Verschillende veranderingsprocessen volgen elkaar in een sneltempo op gaande van onderwijshervorming(en), nieuwe leerdoelen, digitale transformatie tot complexe fusie- en integratiebewegingen. Tegelijkertijd worden
Lerarentekort. Dalende onderwijskwaliteit… Het cliché over de vele vakantiedagen… In de media, door beleidsverantwoordelijken en vaak ook door onderzoekers wordt leraarschap vooral gezien als een technische kwestie: de vooropgestelde leerdoelen
Ontdek hoe je als onderwijsprofessional de leergoesting van je team en jezelf kunt herontdekken en versterken, zodat hun impact in de school of organisatie groeit. Bevrijd de kracht van Leergoesting:
Didactiek wordt vaak vereenzelvigd met het kiezen van een goede methode. Maar didactiek is veel meer dan dat. Leren en onderwijzen zitten ingebakken in je visie op onderwijs, die zich
In deze lezing verken je de transformatieve rol van generatieve AI in moderne zoekmachines. Je leert hoe ‘AI-antwoordmachines’ de manier waarop je informatie op het internet vindt en verwerkt, fundamenteel
Kun je met artificiële intelligentie je onderwijspraktijk versterken? Absoluut, net zoals dat mogelijk werd bij de introductie van papier (dag griffel), de VHS-cassette (vaarwel, live schooltelevisie) of Wikipedia (of toch
Smart Education at Schools is een Vlaamse projectoproep voor leerkrachten met een wild idee over een technologische oplossing in de klas. Geselecteerde ideeën ontvangen 75.000 euro en 1 jaar de
We stellen je met trots de Sett app voor, een platform met vele mogelijkheden voor jou als bezoeker van Sett!
Bekijk er het programma, plan je eigen agenda en ontvang notificaties. Ontdek er ook de exposantenlijst, producten & innovaties en het beursplan in een handige digitale weergave!